Kırıkkaleli hemşehrimiz, Food Editor Executive Chef Hüseyin Şipal, 22-23 Haziran tarihlerinde GTD İstanbul tarafından düzenlenen “Doğayla İç İçe, Sağlıklı Beslenme” programına katılarak Kırıkkale’yi ve sektörü temsil etti.

GTD İstanbul’un düzenlediği programa çok sayıda ulusal ve uluslararası basın temsilcisi, gastronomi yazarı, firma temsilcisi ve iş insanı katıldı. Program, Türkiye’nin seçkin otelleri arasında yer alan Dedeman Village Sapanca ve NG Enjoy’de gerçekleştirildi.

Danışman şefi olduğu GTD İstanbul organizasyonunda yer alan Şef Hüseyin Şipal’e, yardımcısı Chef Cansu Tekin de eşlik etti. Program kapsamında sağlıklı beslenme, Türk mutfağı, yöresel lezzetler ve gastronomi kültürü üzerine önemli etkinlikler düzenlendi.

Kırıkkaleli hemşehrimiz Hüseyin Şipal, programda Dr. Ender Saraç ile birlikte “Türk Mutfağı ve Longevity” başlıklı özel bir söyleşiye katıldı. Söyleşinin ardından Şipal ve ekibi tarafından tasarlanan sağlıklı beslenme menüsü, programa katılan davetlilere ikram edildi.

Etkinlikte Kırıkkale’nin gastronomi kültürü de ön plana çıkarıldı. Şef Hüseyin Şipal, doğduğu kent olan Kırıkkale’yi ve Yahşihan yöresini temsilen Yörük Türkmen yemeklerinden oluşan özel bir workshop gerçekleştirdi. Workshop kapsamında yöreye özgü lezzetler davetlilerin beğenisine sunuldu.

Özellikle Yahşihan yöresine ait dut tatlısı, programda büyük ilgi gördü. Katılımcılar tarafından beğeniyle karşılanan dut tatlısı, misafirlerden tam not aldı. Şipal, yöresel yemeklerin reçetelerini ve tarihi hikâyelerini de basın mensupları ve davetlilerle paylaştı.

Türkiye-Özbekistan Medya Bağları Güçleniyor
Türkiye-Özbekistan Medya Bağları Güçleniyor
İçeriği Görüntüle

Kırıkkale’nin yöresel mutfak değerlerini ulusal ve uluslararası katılımcıların yer aldığı önemli bir organizasyonda tanıtan Şef Şipal, bu tür etkinliklerin hem şehirlerin gastronomi kültürünün tanıtılması hem de yerel lezzetlerin gelecek nesillere aktarılması açısından büyük önem taşıdığını ortaya koydu.

Program kapsamında ayrıca Şef Yusuf’un Sakarya Serdivan’da bulunan “Mühür Restaurant Küçük Bir Anadolu Hikâyesi” isimli mekânında özel bir gastronomi buluşması gerçekleştirildi. Etkinlikte Türkiye’nin yedi bölgesinden onlarca farklı lezzet davetlilere ikram edildi. Anadolu mutfağının zenginliğini yansıtan yemekler, katılımcılardan tam not aldı.

Etkinlik sonunda Şef Şipal, organizasyonda emeği geçenlere teşekkür etti. Şipal, başta Gürkan Boztepe olmak üzere Dedeman Village Sapanca’dan Mesut Gence ve Hüseyin Mercan’a, NG Enjoy Hotel’e ve Mühür Restaurant’a teşekkürlerini iletti.

Kırıkkale ve Yahşihan yöresine ait lezzetlerin önemli bir gastronomi programında tanıtılması, kentin mutfak kültürünün daha geniş kitlelere ulaşması açısından dikkat çekici bir adım olarak değerlendirildi.

Kaynak: Haber Merkezi